WERK IS THEATER
  • Home
    • Blog
    • Privacy statement
  • Films
    • Promotie
    • Impressie
    • Personeelswerving
    • Film-recensies >
      • KTBA - Bas van Seeters
      • Delta-CC - Jos Kronemeijer
      • OM - Hester Bos
      • Concreet - Nico Smak
      • KPN Sales - Han-Michiel Verroen
      • UPD - Jeroen van Schreven
      • Indicium - Angelique Stigter
      • Frismakers - Suzanne Kemps
  • Promotie
    • Workshops >
      • Verkoop-workshop
      • Presentatie-workshop
      • Video-workshop
  • Interne marketing
    • Bijeenkomsten
    • Improvisatie
    • Intermezzo
    • Hackathon
    • Escape-room
    • Gedragsanalyse
  • Contact

Blog

Gun je publiek dat ze wat moeten doen!

10/2/2016

0 Reacties

 
Foto
Foto
Foto
‘In actie zijn’ betekent dat je iets doet en daarmee iets verandert. Bij velen is het een vorm van leren die gelijk ook in het lijf beklijft: je kunt heel lang naar een muzikant kijken en luisteren, maar dat maakt je nog geen muzikant. Actie heeft het voordeel van de feedback die je er op krijgt. Van jezelf, omdat je ziet wat je gedaan hebt. En van anderen die er wellicht iets van je vinden. Actie of acteren heeft dus een kwetsbare kant en wordt daarom vaak als eng ervaren. En terecht want zeker met acteren laat je veel van jezelf zien. Veel veiliger is het om niet tot actie te komen want daarmee kun je nog alle kanten op. Ik zie nog wel eens een zaal vol geïnspireerde mensen die door de stroom aan prachtige monologen van de sprekers de intentie hebben om het anders te doen. Wat komt er van terecht? 
Dus wanneer je weer een bijeenkomst programmeert, stop het niet vol met alleen maar talentvolle sprekers. Gun jouw publiek dat ze wat moeten doen. Want dan maak je ook meer gebruik van de unieke gelegenheid dat de deelnemers fysiek bij elkaar zijn.

5 tips:
  1. Maximaal 30% zenden. Als je de behoefte hebt om nog meer te zenden, schrijf het dan vooraf op. Maak een hand-out of een website, facebookpagina. Zat mogelijkheden om je informatie te ontsluiten.
  2. Het mooie van een congres of bijeenkomst is dat de mensen fysiek bij elkaar zijn en dus de ultieme mogelijkheid om hen wat te laten doen en inter-acteren. Maak daar dus van gebruik en zoals gezegd de inhoudelijke, informatieve kant vooraf of achteraf toesturen.
  3. Maak het veilig. Als het niet veilig is, gaan mensen niets doen. 
  4. Onderzoek wat de deelnemers beweegt. Om naar het congres te gaan en ook wat hen beweegt om tot actie te komen. Kijk niet alleen naar de inhoudelijke informatieve absorberende kant, maar ook wat de mensen naar elkaar willen laten zien of willen laten meemaken. Geef je publiek dus het podium.
  5. Zorg als presentator dat je echt in het hier en nu blijft. Als er iets gebeurd in de zaal is dat allemaal aanbod om er op in te gaan.
0 Reacties



Laat een antwoord achter.

    Auteur

    Ad Heessels schrijft artikelen over de kunst om je publiek te raken. Hen te verleiden tot actie. ​Gericht op betere performance in verkoop en service.

    Archieven

    Augustus 2018
    Maart 2018
    Februari 2018
    Januari 2018
    Februari 2016

    Categorieën

    Alles

    RSS-feed

Werk is theater   |  adheessels@werkistheater.nl  |  06 22968899 |  Epe/Hilversum
Privacystatement
  • Home
    • Blog
    • Privacy statement
  • Films
    • Promotie
    • Impressie
    • Personeelswerving
    • Film-recensies >
      • KTBA - Bas van Seeters
      • Delta-CC - Jos Kronemeijer
      • OM - Hester Bos
      • Concreet - Nico Smak
      • KPN Sales - Han-Michiel Verroen
      • UPD - Jeroen van Schreven
      • Indicium - Angelique Stigter
      • Frismakers - Suzanne Kemps
  • Promotie
    • Workshops >
      • Verkoop-workshop
      • Presentatie-workshop
      • Video-workshop
  • Interne marketing
    • Bijeenkomsten
    • Improvisatie
    • Intermezzo
    • Hackathon
    • Escape-room
    • Gedragsanalyse
  • Contact