WERK IS THEATER
  • Home
    • Privacy statement
    • Blog
  • Performances
    • Promotie >
      • Workshops >
        • Verkoop-workshop
        • Presentatie-workshop
    • Bijeenkomsten
    • Improvisatie
    • Intermezzo
    • Hackathon
    • Escape-room
    • Gedragsanalyse
  • Recensies
    • Recensie Deventer Ziekenhuis
    • Recensie: Rabobank Venray
    • Recensie: Open Workshops
    • Recensie: Gemeente Zwolle
    • Recensie: Zorgbelang Gelderland
    • Recensie: Belastingdienst ICT
    • Recensie: Ondernemersdag
    • Recensie: Atrivé
    • Recensie: Oracle
    • Recensie: Amarant
    • Recensie: Rabobank Voorst
    • Recensie: Humanitas
    • Recensie: IVA - Wetenschap
    • Recensie: DPI Value Centre
    • Recensie Xebia
    • Recensie: Gemeente Valkenswaard
    • Recensie Walibi Dolfinarium
    • Recensie: Deventer Ziekenhuis
    • Recensie: Saxion VRIS
    • Recensie ROCvA
    • Recensie Pharma Partners
    • Recensie: NS Audit
    • Recensie: OM ZSM
    • Recensie Port of Amsterdam
    • Recensie Leap Development PPA
  • Contact

Blog

Hoe maak je een teaser of promo die raakt? 5 tips...

18/1/2018

2 Reacties

 

Beleef het eerst zelf voor de mooiste shots die echt voelen.

Klaas Fuite van Bakkerij Fuite vond vorige week op LinkedIn dat ik de emotie en passie van zijn bedrijf goed heb weten te vangen in zijn video. Aanleiding voor een blog met 5 concrete tips hoe je - met je camera of  iPhone - een teaser kunt maken die je doelgroep raakt. 

Tip 1 Beleef het eerst zelf
Om emotie over te brengen en je doelgroep te raken moet je eerst zelf geraakt zijn. Klinkt gemakkelijk maar dat valt nog niet mee. Blijf ondanks alle video-techniek in het hier-en-nu en ervaar wat er is. Een mooi shot komt als je het zelf voelt.

Tip 2 Beeld is beleving, geluid is emotie
Ik maak ook video's met een iPhone. Je kunt handmatig de belichting instellen en met iMovie kun je ter plekke monteren en uploaden. Het grote voordeel is dat je zelf al shots kunt opnemen waar het moment belangrijk is. Of dat je - als je een bedrijfsvideo laat maken - alvast met een oefen-shot aangeeft wat je wilt.

Tip 3 Gebruik ook close-ups
Vaak zie je van die platte totaalshots waar je bijna moet zoeken waar je onderwerp is. Breng spanning en emotie in je opnames door close-ups. Gebruik een 85-100mm lens voor een mooi portret terwijl je toch afstand houdt en het voor de persoon niet ongemakkelijk voelt. Voor op je iPhone heb je een telelens-clip.

Tip 4 Interview, vermijd voice-over
Vermijd een voice-over. Het is toch een noodoplossing. Als je een voice-over doet, dan door een professionele stemacteur. Met een interview heb je meer spontaniteit en emotie. Luister naar de antwoorden en check jezelf waar je geraakt wordt en en vraag daarop door. En met kritische vragen zet je de geïnterviewde op scherp en daarmee meer echt emotie en geloofwaardigheid.

Tip 5 Kort en snel
Liefst rond de 1 minuut en zo'n 40 shots. Het mag langer zijn, maar het moet de kijker vasthouden anders is ie weg. Wissel meerdere shots van 1,5s af met een shot van 5s en je krijgt dynamiek en je kan bepaalde beelden meer belangrijkheid geven. 

Tot zover de tips. Heb je meer tips, dan heel graag hieronder in de reacties.
Foto
Foto

2 Reacties
Sarah K.
15/6/2019 12:44:40 am

Voorheen liet ik zulke <a href="https://videobeesten.nl/">Video laten maken</a>, maar nu doe ik het zelf. Ik moet zeggen dat deze tips mij geholpen hebben, dus bedankt voor het delen van de tips.

Antwoord
NSA Ontario link
3/3/2021 12:34:29 am

Great reading youur blog post

Antwoord



Laat een antwoord achter.

    Auteur

    Ad Heessels schrijft artikelen over de kunst om je publiek te raken. Hen te verleiden tot actie. ​Gericht op betere performance in verkoop en service.

    Archieven

    Augustus 2018
    Maart 2018
    Februari 2018
    Januari 2018
    Februari 2016

    Categorieën

    Alles

    RSS-feed

Werk is theater - Performance in Business
ad@werkistheater.nl  - 06 22968899 - 0352030063 - Noorderstraat 23, 3752 Baarn
Privacystatement
  • Home
    • Privacy statement
    • Blog
  • Performances
    • Promotie >
      • Workshops >
        • Verkoop-workshop
        • Presentatie-workshop
    • Bijeenkomsten
    • Improvisatie
    • Intermezzo
    • Hackathon
    • Escape-room
    • Gedragsanalyse
  • Recensies
    • Recensie Deventer Ziekenhuis
    • Recensie: Rabobank Venray
    • Recensie: Open Workshops
    • Recensie: Gemeente Zwolle
    • Recensie: Zorgbelang Gelderland
    • Recensie: Belastingdienst ICT
    • Recensie: Ondernemersdag
    • Recensie: Atrivé
    • Recensie: Oracle
    • Recensie: Amarant
    • Recensie: Rabobank Voorst
    • Recensie: Humanitas
    • Recensie: IVA - Wetenschap
    • Recensie: DPI Value Centre
    • Recensie Xebia
    • Recensie: Gemeente Valkenswaard
    • Recensie Walibi Dolfinarium
    • Recensie: Deventer Ziekenhuis
    • Recensie: Saxion VRIS
    • Recensie ROCvA
    • Recensie Pharma Partners
    • Recensie: NS Audit
    • Recensie: OM ZSM
    • Recensie Port of Amsterdam
    • Recensie Leap Development PPA
  • Contact