WERK IS THEATER
  • Home
    • Privacy statement
    • Blog
  • Performances
    • Promotie >
      • Workshops >
        • Verkoop-workshop
        • Presentatie-workshop
    • Bijeenkomsten
    • Improvisatie
    • Intermezzo
    • Hackathon
    • Escape-room
    • Gedragsanalyse
  • Recensies
    • Recensie Deventer Ziekenhuis
    • Recensie: Rabobank Venray
    • Recensie: Open Workshops
    • Recensie: Gemeente Zwolle
    • Recensie: Zorgbelang Gelderland
    • Recensie: Belastingdienst ICT
    • Recensie: Ondernemersdag
    • Recensie: Atrivé
    • Recensie: Oracle
    • Recensie: Amarant
    • Recensie: Rabobank Voorst
    • Recensie: Humanitas
    • Recensie: IVA - Wetenschap
    • Recensie: DPI Value Centre
    • Recensie Xebia
    • Recensie: Gemeente Valkenswaard
    • Recensie Walibi Dolfinarium
    • Recensie: Deventer Ziekenhuis
    • Recensie: Saxion VRIS
    • Recensie ROCvA
    • Recensie Pharma Partners
    • Recensie: NS Audit
    • Recensie: OM ZSM
    • Recensie Port of Amsterdam
    • Recensie Leap Development PPA
  • Contact

Blog

Performance in Business: 5 Tips

19/3/2018

1 Reactie

 
Foto
In een uiterst dynamische en disruptive omgeving moet de onderneming een gerichte strategie hebben. Deze moet echter eerder zijn gericht op een 'performance' dan op een productcategorie, een bepaald marktsegment of een specifieke kerncompetentie. Lever een performance die onweerstaanbaar is voor klanten en gecreëerd door een aanstekelijk enthousiasme van het personeel. Een performance resulteert in de bedrijfsperformance: euro's. Sturen op cijfers helpt beperkt, het leiderschap moet gaan over hoe je als bedrijf een beleving ensceneert naar klanten. Een paar tips vanuit onze ervaring:
  1. Wat is het groots idee van het bedrijf? Dat gaat dus verder dan producten en diensten. Wat is de maatschappelijke relevantie? Is het erg wanneer het bedrijf er niet meer zou zijn? Formuleer het groots idee in termen van wat je je omgeving - klanten, toeleveranciers, de wereld - gunt!
  2. Gun het je klant dus. Draai het om: onderzoek bij een mogelijke opdracht of je het de klant wel gunt. Niet vanuit arrogantie maar vanuit je groots idee. Draagt deze klant, deze opdracht bij tot dat idee? Dat houd je gefocust en tegelijkertijd stel je de goede vragen aan de klant. Je kijkt meer naar wat de klant er mee gaat doen: wat gaat hij/zij doen met jouw skills, producten, belevingen.
  3. Gebruik Plato. Die had het over het ware, het goede en het schone. Het onderscheid tussen wat het is, wie je het gunt en wat de kunst van je bedrijf is. Concreet voorbeeld voor een bedrijfsvideo die ik maak. Voor bijvoorbeeld een teaser voor een seminar van UPD. Wat het is, is een video en die moet kwalitatief goed zijn. Het goede doen is dat ik het tijdens opname en montage ook echt UPD gun. Goed bezocht seminar, de boodschap van UPD kan over de bühne. De schoonheid zit hem in de bijdrage van mijn teaser tot de vernieuwingskracht van iedereen, hetgeen het groots idee is van UPD). 
  4. Heb lef. Een performance neerzetten is je nek durven uitsteken. De moed om met nieuwe ideeën of feedback te komen. Maar vooral het lef om er een performance van te maken die de mensen raakt. Want daar gaat het om. Om als manager het verschil te maken voor de organisatie. Om te ontsnappen aan middelmatigheid. Wie durft?
  5. ​Meer dan evenementje. Een performance raakt mensen op emotioneel, fysiek, intel- lectueel en zelfs spiritueel niveau. In gesprek zijn met klanten en medewerkers over dingen die er toe doen. Dat doet theater ook, 2500 jaar geleden ontstaan om de werkelijkheid te begrijpen. Praktisch is dat uitgaan van hoe de klant je bedrijf ervaart. Speel het anders na. Wat valt je op, wordt je blij van je eigen bedrijf? 
Foto
Foto
Foto
1 Reactie
IDeals link
27/3/2018 01:32:57 pm

Zo blij om zulke interessante informatie te vinden! Bedankt!

Antwoord



Laat een antwoord achter.

    Auteur

    Ad Heessels schrijft artikelen over de kunst om je publiek te raken. Hen te verleiden tot actie. ​Gericht op betere performance in verkoop en service.

    Archieven

    Augustus 2018
    Maart 2018
    Februari 2018
    Januari 2018
    Februari 2016

    Categorieën

    Alles

    RSS-feed

Werk is theater - Performance in Business
ad@werkistheater.nl  - 06 22968899 - 0352030063 - Noorderstraat 23, 3752 Baarn
Privacystatement
  • Home
    • Privacy statement
    • Blog
  • Performances
    • Promotie >
      • Workshops >
        • Verkoop-workshop
        • Presentatie-workshop
    • Bijeenkomsten
    • Improvisatie
    • Intermezzo
    • Hackathon
    • Escape-room
    • Gedragsanalyse
  • Recensies
    • Recensie Deventer Ziekenhuis
    • Recensie: Rabobank Venray
    • Recensie: Open Workshops
    • Recensie: Gemeente Zwolle
    • Recensie: Zorgbelang Gelderland
    • Recensie: Belastingdienst ICT
    • Recensie: Ondernemersdag
    • Recensie: Atrivé
    • Recensie: Oracle
    • Recensie: Amarant
    • Recensie: Rabobank Voorst
    • Recensie: Humanitas
    • Recensie: IVA - Wetenschap
    • Recensie: DPI Value Centre
    • Recensie Xebia
    • Recensie: Gemeente Valkenswaard
    • Recensie Walibi Dolfinarium
    • Recensie: Deventer Ziekenhuis
    • Recensie: Saxion VRIS
    • Recensie ROCvA
    • Recensie Pharma Partners
    • Recensie: NS Audit
    • Recensie: OM ZSM
    • Recensie Port of Amsterdam
    • Recensie Leap Development PPA
  • Contact